Mob. +370 603 02 533

El. paštas: rastine@rekyvosprogimnazija.lt

Kodas: 190530316

TARPTAUTINĖ LAUKO KONFERENCIJA „G.A.M.T.A.-2025“ SUBŪRĖ GAMTOS IR TVARUMO IDĖJŲ MAINAMS

Informacija atnaujinta:

Spalio 23 d. Šiaulių Rėkyvos progimnazijoje vyko tarptautinė metodinė-praktinė lauko konferencija „G.A.M.T.A.-2025“, organizuota kartu su Šiaulių švietimo kompetencijų centru. Renginys subūrė pedagogus iš įvairių Lietuvos miestų bei svečius iš Ukrainos dalintis gerąja patirtimi, naujais gamtamokslio ugdymo metodais ir tvaraus gyvenimo principais.
 
Tvarumo ir gamtamokslio idėjų sintezė
Konferencijos tikslas – skatinti mokytojus dalintis praktinėmis gamtamokslio ugdymo idėjomis, eksperimentais, integruotomis veiklomis bei tvarumo pavyzdžiais, kuriuos galima pritaikyti kasdienėse pamokose. Renginio turinys buvo orientuotas į STEAM ugdymo taikymą, tvarių veiklų įgyvendinimą ir gamtos pažinimo integraciją į mokymosi procesą.
Dalyvius pasveikino Rėkyvos progimnazijos bendruomenė, pabrėžusi, kad gamta ir mokymasis gamtoje yra neatsiejami nuo šiuolaikinio ugdymo kokybės bei vaikų emocinės gerovės.
 
Veiklos lauke – gyvas mokymasis gamtos apsuptyje
Konferencijos dalyviai stebėjo Šiaulių Rėkyvos progimnazijos mokytojų integruotas atviras pamokas, vykusias lauko klasėse. Pamokos parodė, kaip skirtingų dalykų turinys gali darniai susilieti gamtos aplinkoje – nuo istorijos, geografijos ir anglų kalbos pamokos apie Karpių dvaro raidą iki lietuvių kalbos ir dailės veiklos apie medžio metaforas, matematikos bei gamtos mokslų tyrinėjimų, fizinio ugdymo ir sveikos gyvensenos pamokų. Gyvenimo įgūdžių ir psichologijos pamokos metu „Kelias į save“ mokiniai ir mokytojai kalbėjosi apie motyvaciją, savivertę ir tikslo siekimą gamtos apsuptyje.
 
Plenarinis posėdis – nuo vietinių iki tarptautinių patirčių
Plenarinėje sesijoje pristatyti įkvepiantys pranešimai. Virginija Tunikaitytė ir Elija Ružauskaitė supažindino su tvarumo iniciatyvomis, vykdomomis Šiaulių Rėkyvos progimnazijoje. MarianaBaranovska ir Olena Bolshakova iš Kremenčiuko T. G. Ševčenkos vardo licėjaus Nr. 5 (Ukraina) sukurtame vaizdo filmuke dalytasi tvarumo praktikų pavyzdžiais Ukrainos mokykloje. Kristina Juodeikienė (Šiaulių Dainų progimnazija, Šiaulių techninės kūrybos centras) pristatė, kaip STEAM principai jungia tyrinėjimą, technologijas ir robotiką gamtos kontekste. Laimonas Ropė, Šiaulių Rėkyvos seniūnas, kalbėjo apie bendruomenės tvarumo iniciatyvas ir „žaliąjį Rėkyvos kelią“.
 
Praktinės veiklos – nuo fluorescencijos iki šoninio slydimo
Po atokvėpio dalyviai stebėjo meistriškumo pamokas ir praktines dirbtuves, vykusias mokyklos erdvėse. Čia dalyviai galėjo išbandyti kūrybinius ir gamtamokslinius užsiėmimus: UAB „Šiaulių vandenys“ atstovė Džiuljeta Korsakienė supažindino su tvaraus vandens vartojimo principais; Panevėžio mokytojai Mindaugas Barzdenis ir Justas Četkauskas parodė, kaip net mažos gamtos erdvės gali tapti kūrybiško judėjimo vieta. Dr. Agnės Rocienės ir Rasos Prišmontienės (Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazija) veikloje dalyviai stebėjo, kaip kai kurie augalai švyti ultravioletinėje šviesoje. Šiaulių valstybinės kolegijos lektoriai Tomas Kalinauskis ir Remigijus Juknevičius ne tik pristatė elektrinio triračio kūrimo procesą, bet ir buvo jį atsivežę į progimnazijos kiemą. Romualdo Jankauskio vedamoje „Miško pamokoje“ dalyviai susipažino su praktiniais išgyvenimo gamtoje aspektais.
 
Refleksija ir įkvėpimas ateičiai
Konferencijos pabaigoje dalyviai atliko refleksiją. Buvo aptarti įgyti įspūdžiai, pasidalyta idėjomis, kaip praktines patirtis pritaikyti kasdienėse pamokose.
Rėkyvos progimnazijos bendruomenė džiaugiasi, kad šis renginys ne tik praplėtė dalyvių akiratį, bet ir sustiprino tikėjimą, jog mokymasis gamtoje ir tvarumo ugdymas yra gyvas procesas, kuriame svarbiausia – smalsumas, kūrybiškumas ir atsakomybė už pasaulį aplink mus. „Kai mokymasis persikelia į gamtą – atsiveria ne tik naujos žinios, bet ir naujas požiūris į pasaulį“, – taip konferenciją apibendrino viena iš jos dalyvių.

Skip to content