Mob. +370 603 02 533

El. paštas: rastine@rekyvosprogimnazija.lt

Kodas: 190530316

ĮTRAUKUSIS UGDYMAS

Informacija atnaujinta:

Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA) organizuos kvalifikacijos tobulinimo veiklas daugiau nei 2 000 specialistų, kurie gilinsis į praktinį įtraukties švietime taikymą. Prie šių specialistų prisijungia ir Rėkyvos progimnazijos komanda. 

Per ateinančius kelerius metus mokymų cikluose dalyvaus 100 šalies mokyklų, tarp kurių – Rėkyvos progimnazija. Atrenkant švietimo įstaigas pirmumas buvo teikiamas mokykloms, kuriose ugdomas didesnis specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių skaičius. Spalį stiprinti kompetencijas pradės pirmosios ugdymo įstaigos. 

„Šie mokymai išsiskiria savo dėmesiu kiekvienai dalyvaujančiai mokyklai individualiai, net 60 proc. laiko užims dalyvių praktiniai užsiėmimai. Mokytojai, kartu su specialistais, sudėtingų atvejų sprendimo grupėse, galės aptarti bei spręsti sudėtingus mokinių ugdymo ir elgesio klausimus. Nemažą dėmesį skirsime ir mokyklų vadovams, jų darbo specifikai šiais klausimais, taip pat, kaip bendrai pastiprinti mokyklos bendruomenę“, – teigia Kristina Ignatavičienė, projekto „Įtrauktis: visiems ir kiekvienam“ vadovė. 

„Džiaugiamės, kad mūsų progimnazija atrinkta dalyvauti Nacionalinė švietimo agentūros įgyvendinamame projekte įtraukties tematika. Progimnazijos bendruomenės siekiamybė – sėkmingiau taikyti įtraukti savo ugdymo įstaigoje. Vienas sėkmės kriterijų – mokytojų kompetencijų stiprinimas šioje srityje“, – pažymi Rėkyvos progimnazijos direktorius Nerijus Kundrotas.  

Numatomas veiklas sudarys įvairios mokymų programos bei praktiniai užsiėmimai apie pamokų ir mokyklos gyvenimo organizavimą remiantis įtraukties bei universalaus dizaino principais. 
Užsiėmimus apima tokios temos kaip mokinių dėmesio koncentracija, laiko ir erdvės suvokimas, kalba bei komunikacija, mąstymas ir samprotavimas, taip pat pasiekimų vertinimas, pamokos planavimas, mitų bei klaidingų nuostatų nagrinėjimas. 

Specialistai, baigę mokymų programą, gebės geriau pažinti mokinių poreikius, gebėjimus ir ypatumus, jiems parinkti tinkamus mokymo būdus, sėkmingai bendradarbiauti su tėvais bei formuoti visų bendruomenės narių nuostatas, leidžiančias priimti vaikų įvairovę. 
„Vykdant mokymus bus siekiama, kad darni mokyklos komandos veikla leistų priimti tinkamus sprendimus problemoms, kylančioms klasėje ar už jos ribų“, – priduria K. Ignatavičienė. 
Veikla organizuojama įgyvendinant naują NŠA projektą „Įtrauktis: visiems ir kiekvienam“. Jo tikslas – didinti įtrauktį ir prieinamumą švietime tobulinant pedagoginių darbuotojų kvalifikaciją, kuriant metodinę medžiagą, specialiems ugdymo poreikiams pritaikytas užduotis ir skaitmeninius sprendimus darbui mokyklose. 

Plačiau apie projektą>>>>
Projektas įgyvendinamas pagal 2021–2027 metų Europos sąjungos fondų investicijų programą (ESF+). 

PATARIMAI PEDAGOGINIAMS DARBUOTOJAMS
Mokymosi, aktyvumo ir dėmesio sutrikimai. Metodologinis vadovas
Patarimai pedagogams. Bendradarbiavimas su tėvais ugdant įvairiapusių raidos sutrikimų turintį vaiką – ar siekiame to paties?
Patarimai pedagogams. Kaip ugdyti vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, lytiškumą
Patarimai pedagogams. Kaip vizualinės priemonės padeda mažinti vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, nepageidaujamo elgesio apraiškas
Patarimai pedagogams. Kaip vaiką, turintį įvairiapusių raidos sutrikimų, mokyti žaidimo įgūdžių ir socialinės sąveikos
Rekomendacijos įtraukiojo ugdymo plėtrai mažinant mokinių patiriamus emocinius ir edukacinius sunkumus
Leidinys mokytojams „Universalus dizainas mokymuisi mūsų klasėje“. Mokytojų patirtys: Austrija, Lietuva, Lenkija, Suomija
Vaikų, turinčių žymius, labai žymius kompleksinius sutrikimus ugdymo ypatumai
Pozityvaus elgesio palaikymo ir intervencijų sistema. Skatinimo sistemos. PEPIS skatinimo sistema padeda atpažinti bei skatinti mokinių tinkamą elgesį
Kaip nustatyti ribas klasėje. Rekomendacijos pedagogams kaip neperlenkti lazdos ir pasiekti, kad mokinys atliktų tai, kas būtina
Pasiruošimas darbui su vaikais, turinčiais autizmo spektro sutrikimųLeidinyje skaitykite, kaip pasiruošti darbui su vaikais, turinčiais autizmo spektro sutrikimą
Funkcinis elgesio vertinimasKaip išvengti nepageidaujamo elgesio ir kas yra elgesio funkcija? Funkcinio elgesio vertinimo (FEV) metodika

PATARIMAI MOKYKLOS BENDRUOMENEI
Sėkmingas mokymasis – kai veikiame drauge
Patarimai mokyklų bendruomenėms. Kaip atlikti funkcinį elgesio vertinimą
Patarimai mokyklų bendruomenėms. Kaip įgyvendinti pozityvaus elgesio palaikymo ir intervencijų sistemą klasės lygmeniu

MOKINIŲ TĖVŲ INFORMAVIMAS
Įtraukties principo įgyvendinimo gairės mokykloje 
Įtraukiojo ugdymo link: vertybės, požiūris ir susitarimai
Įtraukiojo ugdymo link: įtraukusis ugdymas klasėje
Kultūra įtraukčiai įtrauktis kultūrai mokykloje
Patarimai tėvams. Kaip ugdyti vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, komunikacinius įgūdžius
Patarimai tėvams. Vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, pagrindinių įgūdžių ugdymas
Patarimai tėvams. Kaip ugdyti vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimų, savarankiškumą namuose
Patarimai tėvams. Kaip įvairiapusių raidos sutrikimų turintį vaiką įtraukti į sensorines veiklas namuose
Atmintinė šeimoms. Skirtingi kartu.
Vaikų su spec. poreikiais gidas.

Skip to content